Prosím Tě, tak jako je učitel a "učitel", tak stejný to je s přednáškou vs přednáškou. Ne každý má schopnost neudělat z tématu trapnou hodinu. Takže mně to včera nedalo a zeptala jsem se své již dospělé dcery, jestli měli ve škole přednášku o sexu a zda tam probíhalo něco jako nafukování kondomů. Tak to se chechtala jak prdlá a že prej ne a ještě o tom neslyšela. Přednášku měli zvlášť chlapci a zvlášť dívky, byla od lékaře, tedy prý sexuologa a mluvil o ledasčem, o technice sexu tedy prý ne, ale dcera si myslí, že i když se o tom mezi sebou nebavily, tak že asi na druhém stupni nebyl nikdo, kdo by nevěděl, jak sex probíhá. Žádné trapné dotazníky tam nebyly, dívky dostaly vzorky hyg. balených vložek a tamponů a každý z chlapců prý dostal kondom - nafukovat ve třídě nebo poházené kolem školy je neviděla.
Já nezapomenu na přednášku od našeho silně věřícího profesora na střední - slovo kondom by nevyslovil patrně ani tehdy, pokud by mu šlo o život. Opravdu odborník na slovo vzatý. Já se domnívám, že technická přednáška k žádné osvětě nepomůže stejně jako tmářská přednáška. A ačkoli naši mi žádnou přednášku na toto téma neposkytli, věděla jsem, co a jak /a nevím, odkud/ a na střední jsem s úžasem zjistila, že existuje jedna holka, která se ve svém věku domnívá, že k otěhotnění někdy stačí to, když vedle sebe bude ležet nahý muž s nahou ženou /tím ji její maminka strašila/. Dnes děti ve třetí třídě se učí o plození, narození dítěte a lidském těle a technické aspekty o provádění sexu nejsou třeba k tomu, aby takové děti měly alespoň základní představu o sexu. A dneska obzvlášť.
Předchozí