"Od sedmi let je tato schopnost výrazně snížena."
A proč myslíš, že tomu tak asi je co? Že by právě proto, že ho v 6 - 7 letech zavřou do školy, kde se do něj snaží nahustit látku tím nejméně přirozeným způsobem jaký je snad v lidské společnosti vůbec možný?
Jak bych si představovala výuku angličtiny na ZŠ? No tak především bych si tu výuku nepředstavovala na žádné ZŠ nýbrž v reálným životě úplně stejně jako se učí mateřský jazyk. No a když už by nebyla možnost jak sehnat cizím jazykem mluvící lidi a byla by nutná jistá koncentrace dětí ve škole, i tak by se dal jazyk učit alespoň trošku "normálně". Například tak, že by si nějaká ženská začala povídat s dalšíma deseti dětma jenom anglicky (nikoliv, že by jim něco předříkala z před tabule). Mohli by spolu dělat všechny možné denní aktivity, jaké vás napadnou. Hrát si, skládat stavebnice, uklízet, vařit, umejvat nádobí, kresit, co vás jenom napadne, což by zabezpečilo i opakování stejných slov ze stejného "tématu" a při tom všem se prostě snažit nějakým způsobem dorozumět, a tónem hlasu, posunkama, jakýmkoliv způsobem. Člověk není robot a tak dokáže velice snadno rozpoznat o čem přibližně je řeč i když nerozumí jazyku. Třeba na něj párkrát zavoláte "Poď sem" a mávnete na něj jako když ho voláte a hned ví, co po něm budete chtít a při opakované činnosti si zapamatuje i dané slovo. Stejně tak budete jednoduchým způsobem popisovat činnost kterou právě děláte, předměty, které berete do ruky atd. na to se časem naváže i znalost dalších gramatických spojů. Nevidím důvod, proč by to nešlo. To bychom se ovšem samozřejmě museli vzdát nesmyslného známkování a sezení v lavicích, to připouštím. Ale když to chcete slyšet...