Já mám někdy takový dojem, že problém se skrývá v našem školství, které je bohužel, pořád dost odlišné od jiných školských systémů. Mnohem více autoritářské, napříč faktu, že učitel často postrádá jak příslušné a legální páky, tak - bohužel- osobnost a přirozenou autoritu. V neposlední řadě to ani v rodinách dnes nefunguje stylem "co říkal pan učitel?!"/tam se v padesáti % řeší dle statistik spíše rozvody/ Tuhle naši rodičové na minulých schůzkách řešili, že děti nemají splněny domací úkoly, protože je to nebaví....a pomalu učitelku obvinili, proč je to teda nebaví :) prominte, hlava mi to nebere, kde jsme? Na starý systém, pomalu přejímající "modernější" prvky, jsme zřejmě my sami dospělí tak trochu nevyzrálí. Děti ruku v ruce s námi. Pokud se porozhlédnete, všimnete si více autistu, aspergerů, hyperaktivních, poruchy pozornosti. To nejsou bajky, tak to je. S takovými dětmi se pracuje úplně jinak. Oproti tomu nemá dost učitelů ani zdaleka potřebnou kvalifikaci s takovými dětmi pracovat /ono stačí nezaujaté, otevřené myšlení s uměním přepnout starý knoflík v hlavě v kombinaci s pár informacemi, ale ani to není/... A co v neposlední řadě 30 těchto "nevychovaných" a nevychovaných v jedné třídě s hroutící s učitelkou, která je fakt ráda, když zavře po hodině dveře? To se snad ani nedá rodičům "slabších"divit , že váhají a raději volí odklad. Skoro závidím, když poslouchám příběhy kamarádek z ciziny, to je fakt úplně jiné kafe. Pravda, v Paříži chodí dvanáctileté děti s rybičkou v kapse, nebo rovnou zůstanou doma, protože mají žaludeční vředy ze šikany, v USA občas někdo někoho postřílí... ale co se týče školních odkladů a úrovně výuky a přístupu /lidskému a inteligentnímu/, pořád se máme co učit.
Předchozí