Jito, myslíš, že špatnou základkou si dítě nemusí podělat život? Proč teda rodiče v dokumentu Třída 8.A dali své děti z této školy pryč? Nemyslím si, že by tam ti učitelé byli špatní, bylo vidět, že dělají co můžou, ale ten "materiál", co jim chodil do školy, se prostě zvládnout nedá. Dovedeš si představit, že tam ministerstvo provede závěrečné testy, které plánuje zavést? Co se tam dozví? Že děcka v 8.třídě nepřečtou a nerozumí 4 řádkům textu? Proboha, to už není úroveň základek, ale školy praktické!
Každý tady sluníčkově mele o tom, jak inkluze a začleňování, co by se mělo a nemělo dělat, ale kolik matek z Rodiny by dalo své děti sem? Jedna, dvě? Realita je nakonec jiná. Já taky patřím k matkám, které pro dítě hledaly co nejlepší školu. Když jsem viděla, že se dítě na normální základce nudí, snažila jsem se, aby se dostalo na školu s rozšířenou výukou jazyků. Protože se zadarmo a na státní škole naučilo navíc další jazyk, díky kterému má dneska lepší pracovní uplatnění. Byla bych špatná matka, kdybych nechala dítě ve škole flákat. A vidím kolem sebe několik dětí, kterým chtěli rodiče "dopřát hezké a dlouhé dětství", dali jim odklad a netrvali na lepší škole, a dneska se diví, když děcka mají poloviční vzdělání, než na které měla schopnosti, a nedostatečné vzdělání jim brání v nalezení lepší a více placené práce. A dokonce ta děcka to mají rodičům docela za zlé. Protože cena ze "delší dětství" je docela hustá. Copak dítě přijde o dětství, když mu dopřejeme odklad? Mám jedno takové dítě v příbuzenstvu a vidím, jak mu nesmyslný odklad spíš uškodil.
Předchozí