Opravdu se setkávají ve třídě děti až odstupem roku a půl. Nejen rozdíl mezi lednovým dítětem a srpnovým....půl roku, ale dítě s odkladem a dítě srpnové je téměř rok a půl. Nikdy jsem nechtěla odklad pro prodloužení dětství. Jsme pěstouni a všechny tři děti mají odklad. První je srpnový, velmi inteligentní dnes už na střední výběrové škole ...konzervatoři, kam šel se samými jedničkami. Ale před první třídou byl velmi sociálně nezralý, navíc strašně fixovaný na mě. Odklad mu prospěl, doporučila ho lékařka i poradna. Za rok to byl jiný kluk. Dcera je dnes na praktické škole, není pro ní základní škola vhodná. Má snížený intelekt, problém s pamětí....rovněž začínala odkladem, bohužel nejdřív na základní škole. Tam opravdu nestačila, a po všech vyšetřeních přešla na praktickou školu. Inkluze je dobrá věc, ale vždy vhodná a ne pro každé dítě.
Náš nejmladší syn je narozen v září. Byl hodně opožděn, ale doháněl, intelekt byl shledán v průměru. Ale prostě nebyl na školu připraven. Nejvíce řečí....má logopedickou vadu. Ale bylo nám řečeno, že každé dítě má nárok na odklad. A tak přestože měl nástup do školy o rok později než jeho srpnoví kamarádi, toto není odklad ale řádný nástup zářijového dítěte. Tak jsme nakonec požádali o odklad a bylo nám vyhověno. Dítě musí nastoupit nejpozději do 8 let věku do školy. Což jsme splnili ....1.9. začátek školy, 8.9. měl syn 8 let. Dnes vím, že to bylo jen dobře. Dozrál i v řeči udělal velký pokrok. První třídu měl samé jedničky, ted bude mít 2 dvojky. A od druhého pololetí bude mít integraci. Tak sedí v lavici spolužáci ...jeden má 7 a půl a druhý téměř 9 a půl roku. Děti mu to nechtějí věřit, že je vlastně nejstarší...je drobný. Důležité je, že zvládá to co druzí což bez odkladu by neměl šanci. Prostě start do života neměl stejný a je dobře, že možnost odkladu mu dala šanci srovnat krok.
Odklad by měl opravdu dítěti prospět. A u srpnových dětí není důvod si myslet, že jsou zralejší než starší kamarádi.
Předchozí