Souhlas s Hankou. Pedagogika JE věda? Asi jako dloubání v nose. Stačilo mi, když jsme to studovali na střední škole: jeden řekl A a vědecky obhájil, že to je psprávně. Druhý řekl B a taky to obhájil, přestože si to s A diametrálně odporovalo. Makarenko použil tuto metodu, to si milí studenti zapamatujte. problém je v tom, že ji můžete použít jednom jednou, pak už to nefunguje. Od té doby vím, že celá slavná pedagogika věda NENÍ a je to jen o tom, jak získat děti/žáky/studenty pro to, aby se něčemu naučili, případně se to CHTĚLI naučit. Přitom je důležitá OSOBNOST toho vyučujícího. A kolikrát je tou osobností i osoba pedagogickými vědami naprosto nepolíbená, ale umí a má přirozenou autoritu. Ta pak naučí víc, než studovaný pedagog. Když to vztáhnu na praxi: můj děda byl obyčejný zedník, jen s výučním listem. Pro slova typu prdel a blbec nikdy nešel daleko. Cca 15 let dělal mistra odborného výcviku a kluky školil dost drsným způsobem. U něj si nikdo nedovolil udělat lumpárnu, protože by v tu ránu - pedagogika nepedagogika - chytil facku přes celou hubu, až by kotrmelcem přeletěl přes míchačku. Protože facka od fyzicky těžce pracujícího fachmana nebyla žádným pohlazením od maminky. Ale protože to byl PAN zedník, vycházeli od něj fachmani. Na případného facana si NIKDY a NIKDO nestěžoval.
Předchozí