Hmm, zase dobrý názor člověka, jehož dítě chodí do školy pěšky. Ale to je menšina dětí, ostatní musejí dojíždět. A pak bylo třeba kvůli požadavku, aby byl posunut začítek vyučování, převorat kompletně všechny jízdní řády, případně donutit rodiče, aby děti do školy vozily autem, protože dětem v danou dobu prostě nic nejede. Jo, ve městě to ještě jde, jak to skloubíš s dojížděním dětí, které ve městě nebydlí? Vesnice jsou mnohdy rády, že v rámci "efektivity" a "snižování nákladů" uhájily aspoň prvních pět tříd základní školy, v mnoha obcích byly základky zrušeny, že prý "se to nevyplácí" a děti dojíždějí natvrdo už od 1.třídy do sousedních obcí. Takže tady máš pohled řidiče autobusu (což je můj dobrý kamarád): řidič autobusu vstává ve ráno 3.00 hod. Ve 4.00 vyjíždí z obce, vzdálené od okresního města 25 km (říkejme jí třeba obec XX). Cestou sbírá lidi, co jedou z okolních obcí do práce do města na 6.00, ti jsou ve městě před 5.00. Mezi 5.00-6.00 sváží do práce lidi z města. Po 6.00 odjíždí zpátky do obce XX a odváží lidi, co jdou z noční. V 7.00 vyjíždí z obce XX a cestou nabírá školáky, aby byli před 8.00 ve městě. Do 10.00 pak jezdí jako MHD po městě a pak končí šichtu. On končí v době, kdy mnozí pracovat teprve začínají. Tento systém je už xx let odladěn tqk, aby se všichni, kdo to potřebují, dostali do práce, do škol nebo k lékaři. když to nabouráš, jsi v jeteli, protože rozbiješ základní dopravní obslužnost, kterou už takhle má řada vesnic na hraně a spousta venkovských lidí ti řekne, že na vesnici se už dneska nedá žít bez auta, protože autobusy na vesnici jedou třeba jen 3x denně. Pak se divíš, že jsou města přecpaná auty? A co mají ti lidi dělat, když jim v rámci podobně pomatených požadavků neustále reorganizujeme život a rušíme služby, jako školu, poštu, dopravu do/z práce a další?
Předchozí