Obecné plky. Napište konkrétně, jak si to představujete!
Pracovala jsem v pomocné škole, to je škola, do které chodí děti, které nejsou schopny zvládnout ani redukované učivo školy zvláštní, jsou na hranici vzdělavatelnosti. Chodil tam chlapec, kterého jsme za rok nenaučili rozeznat písmeno A od M, a 1 od 2. Bylo mu to totálně u zadku, prostě neměl psychické předpoklady k tomu, aby se to naučil. Podotýkám, že to bylo dítě obou vysokoškolsky vzdělaných rodičů, kteří mu od narození poskytovali nadstandardní péči a snažili se ho i motivovat a vzdělávat, ale prostě příroda v jejich případě řekla: "NE". Zařadíte ho do stejné třídy, jako dítě s normální inteligencí a přidáte k němu nadané díte, které v 6 letech mluví 3 jazyky (což bude v budoucnu čím dál častější, protože mnoho mladých lidí vyjíždí do ciziny, tam se ožení/vdají, v rodině mluví matka a její příbuzenstvo jedním jazykem, otec a jeho příbuzenstvo jiným jazykem, a manželé se spolu domlouvají anglicky jako společným jazykem, protože neumí mluvit jazykem svého životního partnera. Myslíte, že to je nereálná situace? V jejich případě jsou pak děti od malička trilingvní). Jak chcete první a poslední dítě z uvedeného příkladu učit ve stejné třídě, aby z toho oba něco měli? Myslíte, že rodiče toho nadaného budou nadšeni, když dítko přijde domů s tím, že paní učitelka se věnovala půl hodiny tomu prvnímu, aby s ním ve druhé nebo třetí třídě základní školy procvičila rozdíl mezi A a M a 1 a 2? Prosím, poučte mne, mám sice pedagogické vzdělání, ale toto si nedovedu představit ani v případě, že každé z těch dětí bude mít svého asistenta.
Předchozí