Socializaci nechme stranou, mnohem zásadnější otázkou je, jestli rodiče dokáží zajistit potřebnou odbornost výuky. Není náhoda,že učitelé na ZŠ studují několik let na VŠ, kde do nich nahustí poměrně vysoké množství odborných znalostí z příslušných předmětů. Třeba taková chemie je na zŚ lehoučká, nicméně se v ní hraje o pochopení základních principů. Pokud to dítě nezvládne, na SŠ už to bude dohánět jen stěží a celý předmět pro něj bude o biflování. Mám pocit, že vysvětlení těchto základů dělá problém větší části kvalifikovaných učitelů. to samé platí pro fyziku. Dokáže to zvládnout rodič, který bude v učivu jen o pár lekcí před dítěte? Obávám se, že ne. A kolik rodičů dokáže na slušné úrovni zvládnout výuku dvou jazyků? Neměli by tedy nějaké zkoušky odbornosti dělat i rodiče, kteří chtějí své děti vzdělávat?
Předchozí