Ale děti jaksi za své rodiče nemůžou.
Rodiče dětí se třeba neumí s dětmi učit, ani třeba nevědí, jak se to dělá a jak se připravují pomůcky. Vůbec netuší, jak se děti učí. A vyšší ročníky? Třeba sami rodiče nerozumí textu v učebnicích.
„Realita je často bohužel taková, že pro mnoho dětí představuje škola místo, které jim ukazuje, že za nic nestojí. Tím rapidně klesá jejich motivace k učení a poznávání obecně. Přitom zcela zbytečně, vždyť jde o děti, které s trochou podpory dokáží úplně to samé, jako jejich vrstevníci, kteří měli to štěstí, že se narodily na lepší adrese,“
Jak z toho ven? Skutečně inkluzivní školy vzdělávají každého svého žáka dle jeho potřeb.
Viz třeba tento článek:
http://usti.idnes.cz/trmicka-skola-prosazuje-inkluzi-dow-/usti-zpravy.aspx?c=A160901_2270330_usti-zpravy_hrk
Předchozí