Můj syn nastoupil do první třídy těsně před 7.rokem, zápis zvládl s přehledem, sociální znalosti měl na úrovni svého věku, učitelky v MŠ neměly nejmenší pochybnost, že by první třídu nezvládl. Učitelka v prví třídě nastupovala již těhotná, v pololetí třídu přebrala jiná, která se vracela z mateřské po 5-ti letech. Ani jedna nepoznala, že synovy problémy s chováním mají příčinu v nezvládání učiva. V PPP jsem naznačila, že mě trápí jeho školní výsledky, psycholožka mu udělala test a zjistila, že je silný dyslektik a dysgrafik a trpí ADHD. Nakonec ho nechala škola na naši žádost propadnout. Našli jsme mu jinou ZŠ ve městě, která se programově věnuje žákům s těmito obtížemi, a získali jsme pro syna asistentku, která mu po další tři roky usnadňovala učení. Hlídala, aby se nerozptyloval, připomínala mu jeho povinnosti, ale neučila se za něj. Učivo měl stejné jako ostatní děti. Nyní je syn v 8. třídě, prospěch má průměrný, ADHD s dyslexií a dysgrafií se zmírnily. Zpětně si myslím, že jsme pro něj udělali to nejlepší, když jsme mu "zařídili" pětku v první třídě.
Předchozí