Je nutno si uvědomit, že inkluzivní školství nevypadá tak, jak je veřejnosti předkládáno.
Ve skutečně inkluzivní škole se každé dítě vzdělává dle svých potřeb, což jaksi není slučitelné s frontální výukou, kde je výchozím předpokladem, že se všechny děti najednou učí stejným způsobem látkou ve stejném rozsahu. Naopak je to výhodnější pro všechyn děti, i pro nadané, když se vzdělávají např. ve věkově smíšené třídě.
Rozdělování dětí vede k rozdělování společnosti, ale nevede k dovednostem a zkušenostem, které jsou potřebné pro všechny. Jsme proti rozdělování dětí během základní školní docházky.
Další kapitolou je přístup, kdy je určitým dětem i rodičům dáváno najevo, že jsou "něco míň", že si za "to můžou sami". A to jak učiteli, tak spolužáky, kteří přejímají názory svých rodičů - s předsudky, jako třeba v některých odpovědích tady. Jak se pak ty děti ve škole cítí?
https://www.respekt.cz/spolecnost/otazka-nezni-jestli-deti-migrantu-integrovat-ale-jak-je-integrovat
Předchozí