To je klasická podprahovka - konzum si vychovává spotřebitele. Reklamy jsou dělané pro konkrétní cílové skupiny a vycházejí z jakýchsi zažitých archetypů, protože jejich upevňování v psychice člověka konzumu přímo slouží.
Potíž je v tom, že všichni lidé (ať už muži nebo ženy) nejsou stejní a každý statistický výzkum je pouze vzorkem uvnitř vzorku - tzn. otestuje mínění lidí, kteří jsou OCHOTNI se tomuto výzkumu podrobit, což je skupina ve skupině. Klasický případ jsou třeba peoplemetry - ony de facto postihují VŠECHNY kategorie diváka (i když je jich cca 600 v celé republice, tedy aspoň tolik jich bylo cca před 4 lety), takže tam bude dejme tomu lékař, prodavačka, úředník, ale pouze z kategorie lékařů, prodavaček a úředníků, kteří si tu blbinu nechají dát domů. To, že jeden lékař z dejme tomu 50 vytipovaných řekne "ano, dejte mi ten peoplemetr" ještě neznamená, že se 49 zbylých bude dívat na to samé, co ten jeden. :o) A další věc je, že i kdyby se na to samé dívali, peoplemetr už neřekne, jaký na to měli názor, jestli to opravdu sledovali nebo přitom hráli karty, souložili nebo listovali v Květech. Statistika není zas až tak exaktní věda, jak by se mohlo zdát...:o)
Každý člověk má určitá specifika, někdo odpovídá nastavené "normě" víc a někdo míň, ale rozhodně nelze generalizovat. Já třeba ve svém okolí neznám žádnou ženu, která by NIKDY NECHTĚLA MÍT DĚTI (pravda, já dítě "nechtěla" - tzn. neplánovala, ale v okruhu lidí, s nimiž se stýkám, to byla sakra výjimka a lidí znám opravdu hodně). Ženy, které znám, děti buď mají nebo aspoň někdy plánují, a je přitom úplně fuk, co dělají, za kolik peněz, jakou mají v práci funkci atd. Ony pouze neplánují, že by se jim smysl života smrskl jen a jen na ty děti. Což je podle mého názoru největší střet mezi tím podsouvaným "ženským" a "mužským" pohledem. Můj manžel mi zcela vážně řekl, že když má žena dítě, je především matka a bavit by se měla pouze tím, že si s ním hraje, a to je vlasatý hippík s dost nekonvenčními zájmy a názory... nicméně, v tomhle naprostá konzerva. :o)
Předchozí