Evčo, tohle jsem psala do jiný diskuse, tak kopíruju:
Pokroky
11.2.2005 18:17:13
Skoro se mi chce psát úžasný pokroky! Zábojda po asi 15 dnech ve školce vypadá, že opravdu všemu rozumí a normálně s náma začal spolupracovat! Ve školce prej ne, tak nevim jak si to mám vysvětlit - možná je to tam pro něj tak náročný, že stíhá jen "nasávat" a doma, když se můžu věnovat jen jemu, tak se teprve projeví...? Každopádně když mu řeknu, že má něco udělat, je skoro jistý, že to fakt udělá - leccos mi podá, zavře dveře apod. Prostě chová se v podstatě jako kterýkoli jiný dítě, jen s tím rozdílem, že nemluví a stále neříká ano, ne (občas řekne ne). Před dvěma dny jsem zas zkoušela, jestli bude spolupracovat při oblíkání papírových panáčků - říkám: "Dáš mu kalhoty? a dal mu kalhoty "A teď tričko.", dal mu tričko... ovšem po chvíli začal panáčkům dávat kalhoty na hlavu, boty na ruce apod. - a hrozně se tomu chechtal :-) Evidentně ví moc dobře co kam patří.
Taky slova, který sice už používal, ale jen pro sebe - spíš v roli broukání si (psala jsem tu jak nikdy nezopakoval ššš hú, ale říkal si to pro sebe, když si hrál sám s vláčkem, nebo jak říkal "hop", když skákal do postele, ale nikdy neřek "hop", když chtěl vysadit), tak začal používat PŘI KOMUNIKACI S NĚKYM. Čili, např. říká "hop", když chce, aby ho táta vyhodil do vzduchu (a táta šťastnej, že dítě mluví, se může udřít :-)), a tetě do telefonu řek dokonce na mou výzvu "Ahoj teto." Jo, ještě "ne" a "dej" má nejspíš ze školky - ze situací, kdy se "perou" o hračky. Má sice těch slov pořád jen asi deset, ale už to, že je začal používat v komunikaci považuju za obrovskej pokrok.
Mám z toho obrovskou radost - doufám, že to není přechodný a že to takhle půjde dál. :-)
Bohužel momentálně si nejsem jistá, jestli to přechodný nakonec nebylo, páč má poslední dny docela útlum - ale je nemocnej, tak snad je to tim.
Jinak tady v tom příspěvku chybělo, že ho zajímají písmena a čísla (nejvíc ho fascinuje osmička - tu furt kreslí do vzduchu a na tácek do mouky) a trošku pro zajímavost - jak nikdy nechtěl ukazovat - třeba nikdy neukázal v knížce na pejska, tak jsme našli několik způsobů jak ukazování nahradit - když řeknu ať dá pejskovi pusinku, když chci, aby pejska označil myškou na počítači a když mu řeknu, aby pejska vyfotil (naštěstí máme digitál, tak může fotit do aleluja).
Předchozí