Mirko,
myslím, že se to neučí v dostatečné míře.
Nabiflovat se spoustu spisovatelů je důležité, učitel musí mít velký přehled ... na druhou stranu, pokud nedokáže předat svoji lásku ke čtení a motivovat děti ke čtení, uklidnit třídu, zajistit si autoritu a působit jako osobnost ... znalosti jsou mu k ničemu. Takové příklady se dají najít u každého oboru.
Jistěže oborová část přípravy učitele obsahuje kvantum didaktických kurzů ... aktuální potřeby ale vyžadují především zvládnutí a motivování kolektivu i jednotlivců. Znalosti alternativních přístupů, schopnost vytvářet projektové vyučování, zpracovat rámcový vzdělávací program, i jednoduché tematické plány - to všechno taky patří do přípravy učitele, bohužel se tomu věnuje pozornost spíš jen u učitelů I. stupně ... a to se mi prostě zdá málo. Jsou mnohé katedry kde to funguje ... mnohé ale zaspaly dobu. Informace o kurikulu a syllabech jednotlivých studijních programů jsou přístupné na internetových stránkách jednotlivých fakult ... a prostě mám pocit, že mi tam chybí takové to: "co dělat, když se mi dítě sekne" :)
Předchozí