Majdo, co oblast psychologie? Připravuje pedák běžné učitele i na to, že se jim ve třídě mohou objevit odlišné děti, děti s různými problémy, počínaje hyperaktivitou, úzkostností, uzavřeností a konče třeba lehčími formami postižení anebo třeba děti deprivované? Učí se, jak se takové děti projevují v kolektivu a jak na to má učitel reagovat? Samozřejmě, existují pokud vím katedry speciální pedagogiky; jenže předpokládám, že z nich se rekrutují výchovní poradci, případně pedagogové speciálních škol apod. A podle mě by bylo potřeba, aby zacházet s netypickými dětmi uměli všichni učitelé - protože se vehementně prosazuje rušení bariér, začleňování postižených mezi běžné děti a podobně. Učitel, který je denně v kontaktu s problémovým dítětem, přece potřebuje takové dovednosti ovládat - a ne, že se ve třídách budou týdny či měsíce vršit problémy, a až když už přestoupí mez únosnosti, obrátí se pedagog na specialistu. No ne? ---
M.
Předchozí