| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat názor k článku Znáte to?

Stáňo, to se mi bude těžko vysvětlovat, páč je to hodně široký a vše souvisí se všim, ale pokusim se to zestručnit, aniž by příliš utrpěl obsah :-)

Já si totiž myslim, že ve většině škol (a jsou to většinou ty s úkoly) je už samotnej nástup do školy pro dítě dost velká změna (oproti školce) - najednou musí mnohem víc sedět, dělat přesně to, co se jim v danou chvíli řekne, stíhat se něco naučit v termínu, najednou je hodnoceno známkama atp. - prostě je to velkej nápor na soustředění, sebedůvěru a další. Výuka není moc efektivní, někde prostřednictvím úkolů učitelé hážou část vzdělávání na rodiče.
Odpoledene by podle mého názoru měly mít děti čas na kamarády a rodinu (vztahy - sociální dovednosti jsou pro spokojený život víc určující, než školní znalosti), na svoje koníčky (protože nakonec většinou děláme práci, ke které jsme směřovali už skrze své koníčky a ve škole se jim do hloubky těžko můžeme věnovat).
Přípravu na to, že jednou se budu muset učit beru, ale to je dost individuální záležitost - já jsem se například poprvé učila ve třeťáku na gymplu. Do té doby jsem to nikdy nepotřebovala. A nemyslim si, že bych kvůli tomu nějak zakrněla, nebo nevyužívala svou kapacitu - měla jsem každé odpoledne jeden nebo dva kroužky, které mě bavily a v těch jsem se dozvěděla a naučila spoustu pro mě zajímavých věcí.
Kamarádka co učila v první třídě mi říkala, že úkoly nedává, protože co mají děti umět pohodlně zvládnou ve škole, jen u dětí s nějakým problémem (dysfunkcí) doporučila něco pro upevňování dovednosti a dětem, které jsou naopak v něčem dobré dala něco zajímavého - ale ne stylem - tohle zítra přinesete hotové, nýbrž stylem tohle by Ti mohlo pomoct / tohle by Tě mohlo bavit a zajímat, udělej si to kdy chceš a nemusíš mi to nosit ukázat (ostatně neděláte to pro mě, ale pro sebe).
Zrovnatak učitelka z jedné Montessori školy nám říkala, že když vidí, že dítě hodně zaujala nějaká pomůcka, tak mu nabídne, jestli si ji nechce půjčit domů.
To si myslim, že je hroznej rozdíl - dát dětem za domácí úkol třeba slovní úlohu, když některý děti přesně jak už tu někdo psal jen kouknou a vědí z hlavy výsledek a jiný děti jsou úplně ztracený a bez rodiče se v tom vůbec nezorientujou... mně to prostě přijde hrozně neefektivní (stejně jako mnohde celá výuka). Prostě přípravu na učení se beru, ale každej má jiný nedostatky a potřebuje procvičovat jiný věci. Druhá věc je smysluplnost těch úkolů z hlediska jejich využití v životě, ale to už jsem psala.
Takže já bych pro úkoly byla
- ne hned po nástupu do školy
- pokud by měly jinou formu, než jakou většinou mají.

Předchozí 

Tip: Chcete uveřejnit zajímavou informaci také na hlavní straně Rodina.cz?
Autor příspěvku: NeregistrovanýRegistrovaný
Jméno: (třeba :Lenka Nová, tři dospívající dcery)

E-mail (nepovinné)

Upozornění: u příspěvků neregistrovaných uživatelů jsou zveřejňovány IP adresy. Vaše IP adresa je 10.80.2.253
Název:

Text:

Pokud nejste robot, odpovězte na otázku: 6+0= 
:-) ~:-D ~;) ~;(( ~:( ~k~ ~j~ ~f~ ~g~ ~Rv ~R^ ~s~ :-© ~l~ ~m~ ~n~ ~o~ ~p~ ~q~ ~2~ ~t~ ~v~ ~w~ ~x~ ~y~ ~z~ ~a~ ~b~ ~c~ ~d~ ~e~ ~h~ ~3~ ~4~ ~5~ ~6~ ~7~ ~8~ 
Pravidla diskuzí:
Je nepřijatelné vkládat příspěvky, které jsou neplacenou reklamou (chcete-li reklamu, kontaktujte redakce@rodina.cz), které jsou urážlivé, vulgární, rasistické nebo v rozporu se zájmy serveru Rodina.cz. Redakce si vyhrazuje právo takové příspěvky odstraňovat.

Přečtěte si pečlivě úplná pravidla diskuzí.


(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.