| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat názor k článku Přirozený porod 4: Něco pro ženy (no a taky pro muže)

Lado,

absolvovala jsem lékařsky řízený porod včetně epiduralu. Určitě nejsem vystreslý typ, a zcela jistě jsem si nic nezavařila. Takže ne vždycky si to rodičky zavařej, jak vy říkáte. Nevím, jestli kvůli epiduralu porod trval déle, trval celkem (jsem prvorodička) 12 hodin - což je průměr. Dítě ze mě nikdo násilím nevyrvával, měla jsem sílu a energii tlačit skoro hodinu a půl. Během porodu jsem vyzkoušela několik pozic, rodila jsem pak v té která mi vyhovovala - bylo to U Apolináře - jsem překvapená informací, že v porodnicích ještě stále přivazují nohy. Kde?

Dál - mohla byste mi vysvětlit, co má epidural všeobecně společného s roztržením při porodu?

Autorka příspěvku, na který reagujete, hovoří o porodu doma, nikoli o porodu v nemocnici, který vy opěvujete (nebo jsem to nepochopila a rodila jste doma?)a upozorňuje na jeho rizika. Vždycky jsem si myslela, že tady v České republice rodí doma velmi malé procento maminek - vy říkáte, že jich znáte hodně? Kolik to je?

Ohledně rizik při porodu doma - mohla byste mi vysvětlit, jak se řeší naléhavé případy - jako např. prasklá děloha, pupeční šňůra okolo krku a ztráta srdeční akce dítětě atd? Nevím to, ze zprávy WHO jsem to nepochopila (možná jsem špatně hledala, našla jsem tam jen informaci, že porod má probíhat blízko nemocnice - je někde definováno, co je to blízko?)

Nejsem příznivcem porodu doma, pochopila jsem tolik, že vy nejste příznivkyní lékařsky vedeného porodu. Ráda bych se zeptala, proč jste tedy nerodila doma a zvolila jste nemocnici (jestli jsem to tedy špatně nepochopila).

Děkuji předem za odpovědi (jestli si na ně uděláte čas).

Markéta

Předchozí 

Tip: Chcete uveřejnit zajímavou informaci také na hlavní straně Rodina.cz?
Autor příspěvku: NeregistrovanýRegistrovaný
Jméno: (třeba :Lenka Nová, tři dospívající dcery)

E-mail (nepovinné)