| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat názor k článku Jak jsem rodila před 17 lety…

Článek jsem si přečetla a bohužel mám pocit, že v nejednom případě by jej mohla napsat i maminka, která rodila včera.
Jsem sice povoláním lékařka, ale nejsem specializací gynekolog. Přesto si situaci dovedu představit.
Mohu říci, že po několika letech praxe, kdy jsem na vlastní oči viděla, že odborná ůroveň lékařů může být různá /a někdy je opravdu hrůzná/, jsem se začala děsit situace, kdy bych potřebovala volat rychlou záchrannou službu...
A podotýkám, že i ve fakultních nemocnicích, kde by člověk očekával maximální profesionalitu se dělají "kiksy", které si v "dobré" okresní nemocnici nedovolí ani představit.
Ke článku bych chtěla přidat zamyšlení, že "není všechno zlato, co se třpytí", a totiž, že ne vždy vlídný přístup znamená kvalitní péči a nevlídný přístup špatnou péči.
Vím, že hodně negativně nesou maminky, když jim někdo tlačí na břicho - chtěla bych jen říci, že někdy je to opravdu nutné, např. dojde-li k zaklínění plodu při východu z pochvy -
pak není čas nic vysvětlovat, neboť je stlačený pupečník a plod nemá kyslík a je třeba nutno jednat rychle.
Co bude platné, když se na Vás někdo bude zeširoka usmívat a neudělá tento úkon včas?
Mohu-li, také bych chtěla něco připsat na obranu zdravotníků: ve vytížených nemocnicích s velkou spádovou oblastí či ve vytížených oborech /traumatologie, gynekologie, interna, ../ je opravdu situace, kdy personálu je na "objem" pacientů málo - dochází k tomu, že lékař slouží třeba dvě služby za sebou - představte si, že přijdete do práce v pátek v 7.00 hodin - odpracujete 8 hodin, zůstáváte na páteční službě - v sobotu v 7.00 zůstáváte na sobotní službě a odcházíte domů v 7.00 v neděli - to je 48 hodin, kdy:
1. se musíte maximálně soustředit, abyste neudělali chybu..
2. se pravděpodobně vůbec nevyspíte - s když, tak spíte po půlhodinách během dne...