Je jasné, že maminky, pro které není podstatné, zda se jejich děti batolí na písku ve značkových "oblečkách", si vytvoří vlastní skupinku a s těmi, které jimi pohrdají, se příliš kamarádit a stýkat nebudou. Je ale jeden problém: třídy ve školkách a ve školách se podle těchto kritérií netvoří (a ani tvořit nemohou...). Takže dítě, které se s touto "značkovou diskriminací" jako mimino a batole nesetkává, je v MŠ (zvláště v dnes převažujícím typu věkově smíšených tříd - které jinak považuji za klad!!!) konfrontováno velice rychle s tím, kdo je "ten lepší" a kdo je "póvl". Jak jsem už tady pod článkem
psala , považuji tyto názory za věc značně ovlivněnou výchovou a maminky, které se takto před svými dětmi od nejútlejšího věku vyjadřují, silně ovlivní jejich nazírání na svět okolo sebe. A nic netušící "neznačkové" dítě je velice rychle "ocejchováno" jako "méněcenné" a bohužel se tak velice brzy začne i samo cítit.
Pokud by se problém odehrával jen na písku - tam nevidím až takový problém, tam maminka může snadno zasáhnou tak, aby "neznačkové" dítě od takovýchto řečí a názorů ochránila, ale co potom - v MŠ a ZŠ????
S.