Libiku,
jak pisu. Kdyz uz nevim, jak dal, jdu se ptat k chytrejsim lidem na net - k ucitelkam, k lidem, co delaji cestinu jako profesi. Pak synovi reknu, ze ucebnice je napsana spatne, nebo ze je to napr. slovo prejate (treba v nejakym testu jsme narazili na slovo skútr, pedikúra, manikúra - vsude je ú! - to samozrejme ve skole nikdy nebrali)
Veroniko,
hahaha. Samozrejme ze syn JE rodily mluvci, ale mohu Te upoznit, ze vekem to nebude. Kolikrat z tech jeho kvalitnich ucebnic nechapu sama :-) Napr. vyjm. slova po L meli doplnit: "Vůně kvetoucích lip" nedal si vysvetlit, ze tam nebude "líp", proste neslysel, ze tam nebude i/y s carkou, kdyz jednotny cislo je lípa. A mohu Te upozornit, ze kdyz se logicka ptal, a PROC tam neni carka, tak jsem mu to vysvetlit nedovedla. To, ze neco citim? :-) Kdyz ve vyjm. slovech citim ze ma byt "umyvadlo" a oni myji vsude "umývadlo" ? :-) To asi ani jeho matka nema cit pro jazyk a s nim pulka Rodina, bo tohle probirano i tady na Rodine v nejake diskuzi o JČ.
No a kdyz chteji v ucebnici poucky, tak holt chteji chteji poucky.
Dal: To, ze deti nejsou znale tohoto sklonovani v nekterych padech prave podle mnozstvi (1, 2-4, 5+) tak hodime na to, ze cestina je jeho matertinou a mel by to proste umet? :-) JA bych tedy cekala, ze se autori ucebnic stejnych rocniku domluvej, co deti v kterem rocniku maji umet a ne jim v Matice plest hlavu cestinou a I/Y, ktera ty deti jeste vubec nebraly.
Utopie, utopie :-)
Předchozí