Mně se moc nelíbí představa toho, že by se děti měly přestat učit pravopis a raději používat pravidla a podobně, čím víc se to naučí na nepopulárních diktátech, tím míň bude "pjekných posdravů s víletu", tam totiž určitě nemá nikdo ani pravidla pravopisu ani kontrolu ve Wordu.
a ještě maličkost. Já učím přírodopis v 7. třídě. Je to ekologický přírodopis a děcka neznají základy, netuší, jakého živočicha nebo rostlinu kam zařadit, které jsou příbuzné. Ne ž by to k něčemu potřebovali, to si nemyslím, ale to, co je učím, znají i moje děti, kterým je 6 a 3,5 roku, protože já tyto znalosti považuju za všeobecný přehled, který mají mít najpozději na konci prvního stupně. A to, že jsou osnovy takto zjednodušené, vede k tomu, že chytří se nudí a zlobí, ostatním je to stejně jedno, jestli dostanou špatnou známku proto, že se nenaučili těžkou nebo lehkou věc, stejně na učení kašlou. Ale toho zlobení v hodinách by určitě ubylo, kdyby se museli víc snažit.
Předchozí