ono by to asi chtělo takový učitele, kteří by hodnotili nejenom diktáty, ale i to ostatní, npř. sloh a mluvený projev. My jsme mívali řečnická cvičení a tyto známky byly za pololetí 2, kromě psaných slohovek. Ono by i to známkování asi mělo být trochu jiné na konci pololetí, než sečíst všechno dohromady a podělit patřičným množstvím. Ale rozhodně by se měla udělat známka ze slohu, z literatury, mluvnice, diktátů, ... a teprve tomuto dělat průměr.
Ale nesouhlasím s úplným osvobozením od diktátů a podobných věcí ani pro dislektiky. I oni se dostanou na střední školu (vysokou) a pak do praxe a nejsou schopní odevzdávat kvalitní práci. Tam už jim nikdo oředtištěný formulář na dopis nedá. Zdravotní sestra se taky nemůže vymlouvat, že je dis..., prostě musí umět napsat, co je potřeba. Stačí nechat jim víc času, ale honit je, aby museli, protože práě oni se to naučí jenom drilem, jinak asi ne. Začít na trošce a postupně přidávat, tak, aby byli schopní od maturity odcházet jako ostatní, kteří můžou svůj psaný projev odevzdat a nemusejí ho napřed nechat někomu přepsat.
Předchozí