dovolím si nesouhlasit s mnoha věcmi.
třeba dojíždění, to musí být auto a jeden z rodičů, který může dítě vozit tam a zpátky, to není zrovna pro všechny.
další věc, škola hrou. To není špatná myšlenka, ale nedá se používat moc dlouho, škola by měla totiž děti připravit na živsot a to není žádná hra. To jde tak v první třídě a postupně přidávat na realitě. Děti od začátku musí vědět, že když se nenaučí, bude někdo, kdo se naučil a ten dostane lepší známku, to je totiž hnací síla, být lepší. A ne se utěšovat tím, že on tam sice neměl žádnou chybu, ale já to mám s hezčí úpravou. ta nikoho nezajímá jinde, než na základní škole. Já jako učitelka dám jedničku ne za to, jak vypadá písemka, ale co je v ní napsané.
Život přináší stresy, a pokud budeme děti pořád opatrovat, aby se nestresovaly třeba ani při těch písemkách, ale zkoušení mělo formu hry, dostanou se do reality a nemají šanci.
takže můj názor je ten, že hrát si je fajn, individuální přístup je výborná a nutná věc, ale každá hra někdy končí a dospělý člověk se musí umět přizpůsobit. A tomu by se měl postupně učit na základní škole. Proto je oddělený první a druhý stupeň, komu to nestačí na prvním, už tak o rok prodlouženém, má ještě pořád šanci, ale jenom pokud to opravdu potřebuje a ne jen jako výmluvu jakékoliv neschopnosti.
myslím si, že za většinu skutečnýćh potíží, které děti ve škole mají, můžou rodiče, kteří se dětem málo věnují jako malinkým. proto je MD, aby dítě mělo možnost dostat co nejvíc citu, informací a aby na ně měl někdo čas mu to pomoct setřídit.
Příklad, i když hodně zjednodušený:
Když se má prvňáček teprve ve škole naučit dny v týdnu, měsíce, hodiny, barvy, tvary,... opravdu nemá šanci s tímto vším ještě vstřebat čtení, psaní a počítání, a dostane se do potíží hned v 1. třídě. A to už se s ním vleče dál, nemá rád školu, protože není úspěšný.
kdo málo poslouchá čtené pohádky, neumí si z nich vybrat to důležité pak to neumí ani když sám začne číst. A hned má potíže se slovníma úlohama.
a co dělá dítě, které není úspěšné, nebaví ho to? zlobí., co dělá učitel? dává poznámky a špatné známky. A kolotoč je hotový.
Předchozí