| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat názor k článku Bezpečný porod - bez zdravotníků a bez duly

Ahoj, Tvůj článek mě moc překvapil.Hned vysvětlím proč. Studuji zdravotní školu- všeobecná sestra..takže je mi 19.Asi před dvěma lety se mi velice změnil náhled na život.později jsem se začala zajímat o porod doma.postupně jsem začala mít stejný názor jako Ty...jsem ženská, ženy rodí děti... proro jsou ženami. Proč bych měla rodit v nemocnici jako pacientka?Dříve přeci rodili na poli, no zjrátka tam kde to na ně přišlo, samy.Indiánky dokonce za pochodu. Když jsem byla menší, tak jsem si představovala jak žena po podrodu nemůže ani chodit, prospí dva dny a je jístrašně zle. Ono to tak je, ale dnes už vím, že to tak mají ženy co rodí v nemocnici s panem doktorem, který v životě sám nerodil a s asistentkami, které tu práci berou jak na běžícím páse..jsou nervózní a neberou ženské potřeby vážně.Jen málokdo má v nemocnici štstí na dobrý personál- a to na jakémkoliv oddělení. Nedávno jsem přečetla knížku Porod doma, teď si nevzpomínám na autorku, ale byla jsem z toho unešená. Z té energie, kterou ženy můžou mít. Pokud si ji nenechají vzít- tím myslím anestezii a oxytocin, nástřih.. Od té doby si nepřeju nic jiného. Přečetla jsem další knihy- Odenta, Alexandrovu techniku, Zdravé těhotenství a přirozený porod... ale ještě bych potřebovala aby mi někdo odpovděl na spoustu otázek, které mám. Od té doby co se mi změnil náhled na svět už myslím jen na to, že letos školu dokončím.Potom se s přítelem chystáme poznat svět- hlavně španělsko, jižní ameriku, vesnice v japonsku...zkrátka původní obyvatele země, protože od nich se toho musíme spoustu učit.Chtěla bych aby moje dítě poznalo cestování, takže ho chci brzo( je to i kvůli zdravotní stránce, protože vím jak je všechno komplikované když je to pozdě, nebo čím vším může miminko trpět a asi hlavně proto, že pro něj chci mít dost energie.