I kdyby měla angličtina ve školce jen ten efekt, že by dokázala žáčka zaujmout a dodala by mu pocit sebevědomí a pýchy (např. že už se umí anglicky představit, reagovat na jednoduché pokyny atd.), určitě by to stálo za to. A ten efekt je větší, protože jak už tady padlo, jde tu např. o přizpůsobivot mluvidel. A co teprve, když to není jen angličtina ve školce, ale přímo anglická školka, které teď (aspoň v Praze) rostou jako houby po dešti. Zpočátku jsem k nim neměla moc důvěry, protože jsou většinou neuvěřitelně drahé a pokud se tam sejde více českých dětí, budou mezi sebou stejně mluvit česky, i když na ně bude paní učitelka mluvit jen anglicky, a stojí teda ty peníze za to? Ale já sama učím angličtinu prostřednictvím divadla (děti od 8 let hrají anglicky divadlo), a už jsem se za tu dobu setkala se dvěma dětmi, které doma mluví jen česky, ale chodily do některé anglické školky, a musím říct, že jsem byla opravdu překvapená, jak dobrý mají základ. V podstatě opravdu dokáží komunikovat, řeknou všechno, co potřebují, i když ne zrovna plynule a samozřejmě jim chybí spousta slovíček, na které v tom školkovém věku ještě ani nemohly narazit... ale oproti ostatním mají ohromnou výhodu.
My doma mluvíme česky a německy, ale s angličtinou se naše Anička (2 roky) setkává taky od začátku. Hrozně ráda se dívá na video z dětských anglických představení v angličtině a spoustu replik už umí nazpaměť, aniž by přesně věděla, co znamenají. Poslední dobou se na to začíná ptát. Byli jsme taky v Americe, kde jsem byla pracovně vytížená a ona tam 3 týdny chodila do školky - ve věku 20 měsíců na celý den, takže začátek byl dost těžký, ale zvykla si hrozně rychle a brzo už na mě chrlila nové věty, každý den dvě tři nové... takže jsem si opravdu ověřila, že má cenu dítě už v tak mladém věku cizímu jazyku (ať už druhému, nebo třetímu) vystavit, protože z toho má určitě menší stresy, než když už je starší.
Předchozí