Souhlas, jsem taktéž "článkový případ" - ZŠ: O.K., SŠ: K.O. a to proto, že jsem vůbec neměla představu o tom co chci dělat, slovo ekonomika mi při přechodu ze ZŠ nic neříkalo, vyhlídky co budu moci dělat po škole s touto specializací mi nikdo nenastínil (resp. nastíněná sekretářka mě nijak nerajcovala). Je pravda že z několika čtyřek v prváku bylo maturitní vysvědčení s vyznamenáním, ale to jen a jen proto, že ty čtyřkové předměty postupně odpadaly a zůstaly ty, které mi šly. VŠ nevyšla z toho samého důvodu -nějak jsem se nepoučila a měla za to, že když mi rodiče radí ať pokračuji v oboru, že to půjde. Nešlo - a až po více než pěti letech jsem našla svůj nový obor, který mě zajímá, baví, učím se ho snadno ...... Ale taky jsem měla tu zkušenost, že přednášející prostě vytáhl desky, hodinu a půl četl monotónním hlasem svůj výklad (o dooost zajímavém tématu avšak naprosto nezáživně), sklapl desky a odešel. Považovali jsme ho za vykopávku všech vykopávek - dokud jsme nezjistili, že zamlada býval skutečnou špičkou a jeho knihy jsou bohatě ilustrované a vybavené fotografiemi.... ovšem to před námi nikterak nezmínil.... o to víc mě ten přístup zamrzel. Ano, člověk má hledat sám své zdroje informací, ale "objevování Ameriky" je ztráta času.
Dále musím souhlasit s názorem, že žákovo vlastní přemýšlení nad učivem (např. na 2st. ZŠ) je bezva věc, ovšem učitelům to jaksi přidělává práci a málokdy to ocení.
Předchozí