Ja netvrdim, ze pravidelna priprava neni potreba, kdyz si potrebujes neco trvale zapamatovat. Ja jen tvrdim, ze system skoly, tak jak je nastaveny sam o sobe tuto potrebu vylucuje tim, ze ucivo jednak nepropojuje, jednak zada pouze pri vystupnich zkouskach, a to vicemene jednorazove [ treba pri zkouseni na konci probrane latky, a potom az dejme tomu pri hromadnem opakovani na konci roku...mezitim pusto, prazdno.] Z tohohle hlediska je pro me vyhodnejsi stravit nad ucivem dva dny, nez dejme tomu ctrnact dni, co se latka probira, a ty dva dny k tomu...ja jsem stejne vetsinu "informaci", ktere se takhle naucis, zapomnela, i tech, ktere jsem se ucila pravidelne v prubehu toho, co se na zakladni skole latka probirala].
Nejvice si zapamatujes to, co mas spojene s nejakym prozitkem, objevem, atp. Nase skolstvi je porad o zvraceni zapisku ze seitu a knih - tedy, ne uplne vsechno, ale drtiva vetsina.
Jinak, pametovou krivku znam, mam vystudovane ucitelsvi pri svem oboru.
Předchozí