| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat názor k článku Co jedí moje děti ve školce?

Nedá mi to nereagovat-teď jsem na mateřské dovolené s dcerou, předtím jsem pracovala jako učitelka na 1.stupni ZŠ a nějakou dobu také ve školce. Souhlasím s tím, že mnoho vedoucích stravování toho o zdravé výživě moc neví a pouze plní spotřební koš (potraviny,které musí v jídelníčku být podle dané normy).
Na druhou stranu mi přijde zvláštní chtít, aby děti ke zdravé výživě vychovávali ve školce. Vím, jak je těžké přimět své dítě ke snědení nového jídla. Dělám to nenásilně, pomalu, motivuji, povzbuzuji, za čas jídlo zařadím znovu, aby si malá zvykala. Po měsíci většinou slavím úspěch. Ale ve školce jich mají u oběda třeba dvacet. I když se snaží, kolektivní motivování ("Podívejte, jak to Anička všechno spapala, to je šikovná holčička, teď bude zdravá a silná,...) moc nezabírá. Jak taky, když Toníček je zvyklý, že co mu nechutná, to nejí a dojídá se sladkostmi a Jiříkova maminka nic jiného než párky a smažák s hranolkami nevaří. Možná si řeknete, že to jsou vyjímky- bohužel, nejsou. A to jsem učila na vesnici. Když jsme do jídelníčku zařadili zdravou výživu- luštěniny, ovocné saláty, ryby, atd., děti většinou všechno vyhodily(Máme od rodičů zákaz jim v tom bránit) a domů chodily hladové. Rodiče si samozřejmě na jídla stěžovali, že nebudou platit obědy, když dítě nejí. Ve městě je několik školek- nemůžeme si dovolit přijít o děti, protože by nás mohli zrušit.
Moje máma dělá účetní ve školní jídelně. Za 1 oběd zaplatí prvostupňák 17 Kč(potraviny), stát 25 Kč(režijní náklady).17 Kč pokryje průměrné jídlo- zeleninová polévka, sekaná s bramborem, apod. Bez přílohy- to už je nadstandart. Banán- 4 Kč + 17Kč=21 Kč. Měsíčně(20 dní) by místo 170 Kč zaplatili 210 Kč. 80% rodičů dá přednost nižší ceně před zkvalitněním obědů. Bohužel.