Děvčata, nesmíte hned věřit všemu co uvidíte na jídelníčku. Má to tam vždy vznešený název a ve skutečnosti je prejt mleté maso na cibulce , mírně kořeněné. Nebo takový vajíčkový salát - nejedná se o klasický salát jak ho kupujeme v obchodech tj. s majonézou. Do pokrájených vajec je přidána cibulka a spojeno je to ochuceným bešamelem. A tak bych mohla pokračovat dál. Mě by spíše vadilo, že ve školkových jídelnách vaří z polotovarů. Brambor.kaše je výhradně z prášku, maso po znojemsku je udušené maso a do práškové hnědé omáčky jsou nakrájené okurky atd. Polévky jsou z plechovek, knedlíky (sladké i přílohové) kupované - pěnové. Během 1týdne jsme s kolegyněmi nenašly ani jeden oběd klasicky uvařený. Toto by mně vadilo víc než vaše kritizovaná skladba jídelníčku.
A ještě něco: letos jsem na zač.školního roku měla ve třidě (3-5letých dětí) jen 5 z 25 dětí, které jakžtakž snědly vše co jim jídelníček nabízel. A už vůbec nebudu rozebírat to, že polovina dětí odmítala zeleninu, u jablíček chtěly okrájet slupku, mandarinky preparovaly od bílých vláken, porek na chlebě házely pod stůl - no katastrofa.A maminky se chodily za děti "přemlouvat" aby to ve školce nemusely jíst a řešily to před dětmi. Myslím, že nevhodně. Závěrem vám řeknu jedno: všechno jsme si zmotivovaly, naučily básničky, písničky o zelenince, ovoci, zdravá výživě, poslechly povídání paní kuchařky a v mojí třídě nejsou děti které by něco odmítaly. Samozřejmě že někdo, o kom vím, že to opravdu nemá rád , dostane malinký žďabec ale sní ho. A je rád že to dokázal. Ony totiž děti - opičátka jsou - a když to nemusí on, nebudu to jíst ani já. Už jen z principu. Vy tu tedy řešíte, že by bylo dobré mít ve školkách více ovoce a zaleniny. Je ale opravdu nutné to děti naučit jíst doma.
Předchozí