V 5. třídě jsem já a ještě jedna kamarádka dost zklamala naši učitelku na základce, neboť jsme ani jedna nešla na gymnázium. Byly jsme 2 nejnadanější holky ze třídy, ale naši si se mnou promluvili, řekli plus i minus a já se rozhodla zůstat na základce.
Naše základní škola byla velice dobrá, zvládla jsem jí s přehledem, ale z jejího učiva jsem ,,táhla" značnou část střední školy.
Proč jsem po 9. třídě nešla na gymnázium? Jazykově nadaná, inteligentní, ale bála jsem se chemie a matematiky, že ji nezvládnu, vybrala jsem si střední školu - sociálněsprávní činnost. Dost jsem se tam nudila, ale někteří vyučující byli vynikající, jejich přínos opravdu oceňuji, především z praktického hlediska.
Teď jsem v pohodě odmaturovala, nevěřila jsem, že se dostanu na vysokou, kam jsem si podala přihlášku (loni brali 50 lidí z 570, letos pravděpodobně velice podobné), ale dostala jsem se, z čehož jsem stále ještě paf ale budiž.
Dnes jsem jen ze cviku šla zkusit další přijímačky, jež jsem měla zaplacené a potkala holčinu z gymnázia, která řekla pro mě zprvu naprosto nepochopitelnou větu, ale něco pravdy na ní asi bude:
,,Vy z odborných toho beztak umíte víc..."
Oponovala jsem jí, že jsou všeobecněji a také lépe jazykově připraveni, ale co se některé odbornosti týče, má pravdu..když už se holky dostanou, mají na vysoké náskok právě v odborných předmětech. Vše má svá pro a proti.
Ale držet opravdu nadané dítě na základní škole nemá cenu, znám několik dětí, jež právě na gymnáziu doslova ,,rozkvetly"..a znám i ty, jež se dřely celých 8 let, jenže tam už rodiče právě v 5. třídě věděli, že dřít budou muset..což je pro mě lehce nepochopitelné, ale budiž..
Až budu mít vlastní děti? Uvidíme, jak se rozhodnou..pokud budou chtít jít z páté třídy posoudím jejich talent a řeknu jim též ta pro a proti..ale bránit jim nebudu..ať se rozhodnou, jak se rozhodnou, jen musí mít dostatek informací.
Předchozí