Musím napsat, že chápu autorku článku a jsou opravdu věci v našem porodnictví, které je třeba zlepšit, základem je slušné lidské chování a respektování přání rodící maminky.
Co se týká formulářů, je možné si vyzvednout před porodem, třeba během předporodních školení, v klidu vyplnit doma a do nemocnice přijít s vyplněným dotazníkem. Já sama tuto možnost měla v nemocnici na Bulovce a velmi jsem to ocenila.
Měla jsem podobně nepříjemný vstupní monitor - lůžko s pásy- téměř 20 minut v bolestech na zádech bez možnosti pohybu se mi zdál úplně nejhorší částí porodu. Později už bylo miminko monitorováno jakýmsi "mikrofonem" v polohách, které mi více vyhovovaly, třeba v kleče nebo dokonce i pod vodou ve vaně- úžasný vynález !!!
Rovněž si vybavuji své pocity po porodu, už jsem ležela s dcerkou na pokoji (dokonce na nadstartu) a večer ke mě bez zaklepání vtrhly sestry s tím , že se bude koupat. Chtěla jsem spící dceru nějak šetrně probudit, ale byla jsem okřiknuta : "nemáme na starosti jen vás ", spící dceru vrazili do vaničky , pořádně ocákali a mě vrátili řvoucí mimčo, které zřejmě zažilo svůj první šok a ještě dalších 7 měsíců se nerado koupalo.
Opět by stačilo přijít do pokoje se slovy : " za patnáct minut budeme koupat, připravte si miminko " a maminka by se mohla cítit lépe.
Takže mi celý tento problém připadá, že je základní lidské slušnosti a ohleduplnosti!!!
Předchozí