já jsem to uměla...
vždycky to tak bylo, vždycky má mladší sourozxenec výhodu ve starším, slyší od něj spoustu věcí, strší má zase výhodu v tm, že nen už jako malinký ve školce a může se mu věnovat maminka, která je ještě doma na MD s mladším.
Spíš si v současné době víc dětí společnost (i rodiče) všímá. Už je aspoň teoreticky, překonaná doba průměrování a stejnosti, ale jinak si myslím, že rozdíly byly vždycky. Je přece pochopitelné, že pokud jsou rodiče s nedochozenou základní školou, jejich dítě se velice rychle bude lišit od dítěte rodičů vysokoškoáků, má přece úplně jinou slovní zásobu, jiné podněty.
nejde o to, kdo má nejchytřejší děti, taky asi tento článek zaujme víc rodičů těch dětí, kterých se týká, než těch, kteří třeba v těch 5 letech nepoznají barvy.
jde o to, co dál. aby se děti mohly rozvíjet, aby se z chytrých dětí, které mají zájem o učení, nestali zlobiví lajdáci, které znechutila škola nebo už školka tím, že jim nikdo nerozumí, že je nikdo nepodporuje v jejich snahách a zájmech.
§a taky jak jim pomoct k tomu, aby měli kamarády. není to lehké, když na malé vesnici nebo i městě, kam dítě samo může daleko, že jo, když tady nemá sobě rovného kamaráda, který by měl podobné zájmy.Jako malí si rozumí, ale čím jsou starší, tím míň mají zájmů společných.
já to taky vidím na "přežití" do 5. třídy a potom na gymnázium
Předchozí