Veroniko,
souhlasím. V okolí jsem znala holčinu - velice nadaná, ovšem do 5. třídy se ve škole nudila a neskutečně zlobila, pak šla na gymnázium a začala se rozvíjet.
Mám pocit, že česká společnost výrazněji nadané děti stále nedokáže přijmout, malé génii už teprve ne. Vzpomínám si, že nám kdysi učitelka říkala: ,,že speciální školy pro extra nadané děti neexistují proto, že by se zbytečně vyčleňovaly apod."..ale houby. Ty děti jsou prostě jiné, mají jiné zájmy, nároky na poznávání apod., společnost by je měla podporovat a rozvíjet, protože jinak zakrní případně své nadání obrátí proti sobě, což je velká škoda..a těm dětem to víceméně ubližuje/cítí se zneuznané, samy.
Jinak pokud odbočím trochu jinam. Vzpomeňte si, dítě/student může být jen zcela ,,normálně" chytrý a už má samolepku ,,šprt", snad nějaká tradice či co..nejsem génius ani nijak výrazně nadaná, ale mám dobrou paměť a prošla jsem si tím - hrůza, ponižující. Což teprve ti, co mají opravdu ,,navíc".
Předchozí