To jo. Ale takových dětí je fakt hooodně málo.
U nás letos z 18ti prvňáků četla třetina. Celkově máme 50 dětí a z toho celku opravdu nadaný 4 (což považuju na nadprůměrnou hustotu podpořenou tim, že rodiče od nás očekávají větší podporu nadání, než v jiných školách). Z těch 4 všestranně rozumově nadaný, sociálně zralý, samostatný a cílevědomý je jedno (třeťák). Má prostor jet svým tempem, protože každý dítě u nás má svůj individuální plán - přehled kam pokračovat. Přesto je v "osnovách" jen o pár měsíců napřed, oproti tomu, co se od třeťáků očekává. Hlavní rozdíl mezi nim a ostatníma dětma vidim spíš v tom, že on tomu učivu, kterým prošel, opravdu rozumí. Můžeš ho vyzkoušet z čehokoli kdykoli a stabilně bude úspěšnej. Prostě nemá potřebu ulítávat někam daleko dopředu, spíš chce všemu rozumět do hloubky. Takže zatim ještě dělá učivo třetí třídy a přesto se nenudí.
Ty ostatní nadaný děti jsou v něčem hodně napřed, ale v něčem se musí hodně snažit, aby stíhaly "standardní požadavky".
Předchozí