Jen chci napsat, že našim, teď myslím učitelek, cílem není tyto chytré a nadané děti oddělovat. Je potřeba jejich talentu v mš a na zš využít ve prospěch všech. "Tak a Honzík nám dnes přečte pohádku, básničku, napíše jména zvířat na tabuli...) Tyto děti i když se jeví jinak, potřebují svůj koutek na dumání, přemýšlení, o stupeň dva, těžší úkoly než ostatní atd, ale především je nesmíme separovat od ostatních, kolektiv, přirozené prostředí, kamarády...
Nehledejte proto školu pro zvláštní nadané děti atd, ale školu, kde mají TAKOVÉ paní učitelky, které se jim budou věnovat, chápat je i jejich rodiče (protože pokud učitelka komunikuje a spolupracuje s rodiči, má o míň práce se zjišťováním co má ráda, nemá, může, chce... jejich dcera a více času na jeho rozvíjení, které je odlišné od většiny dětí ve třídě.)
Samozřejmě individuální přístup potřebují všechny děti, ale zabýváme se zde problematikou dětí nadaných.
A myslím, že hodně je na rodičích, jak se zajímají o nadání dítěte, zda jej rozvíjí, zda spolupracují s učitelkou...Nebo jen si řeknou, no on se učí sám, on je šikovný, já se s ním ani učit neusím, toje fajn... (i takové rodiče znám a jejich děti jsou velmi chytré,ale stranou, ve svém vlastním světě a možná, že zůstanou nerozvinuté)
Předchozí