Nějak jsem to odklepla aniž bych to dopsala. S mladším synem si právě všímám více okolí ve třídě. Jsem překvapená kolik dětí umělo před nástupem do první třídy číst, počítat. Jsem ale také překvapená kolik rodičů se s dětmi učí dopředu, aby dítě vyniklo. Dle naší učitelky máme ve třídě děti prostě rychlejší a děti pomalejší, těm pomalejším se holt musí více věnovat, ale těm rychlejším musí nachystat "práci" právě z důvodu toho, aby se nenudily. Těch rychlejších zase tolik není(dle jejích slov), ale je poměrně dost těch, kteří jsou naučeni dopředu.
Když srovnávám ZŠ dnes a před 10lety, tak musím říct, že se dnes učitelky opravdu snaží ty rychlejší (chcete-li inteligentnější) děti nesrážet, v mnoha školách jsou individuální učební plány, na doporučení psychologů se dá i ročník přeskočit. Pokud mám dojem, že moje dítě je prostě "inteligenčně jinde" než jeho vrstevníci tak dnes je možnost psych.vyšetření a na tomto základě bych jednala se školou. Kdyby to bylo tak jednoduché už před 10lety tak bych toho vážně hned u staršího syna využila.
Předchozí