Lízo,
musím souhlasit, vidím to podobně.
Moje děti jsou malé, starší na génia nevypadá (zatím ho baví jen sporty – hlavně takové, kde je nějaká šance se zabít) napadá mě k tomu ale jedna myšlenka.
Připadá mi, jako by lidi nechápali, že ohromující znalosti fyziky nebo matematiky ve druhé třídě nemusí dát dítěti do života vůbec nic nebo skoro nic. Neúspěchy v sociální oblasti v mladším školním věku mu zato udělají na duši takové šrámy, že budou i pro budoucí profesní život pořádným hendikepem. A kdybych měla tzv. nadané dítě, co bych udělala pro jeho spokojenost? Třeba bych ho přihlásila do dramatického kroužku (hra na někoho jiného :-)) nebo na nějaký kolektivní sport. Zdejší matky ale chtějí své dítě dál zahlcovat informacemi a požadují to i po učitelích. A dál budou naříkat, že jejich dítě nemá kamarády, neumí spolupracovat, nikdo ho nechápe… Místo aby ve školách požadovaly zrovna třeba projektové vyučování, které by mohlo být vynikajícím řešením specifických potřeb jednotlivých děti.
Předchozí