Moje dítě/dnes 9let/ také patřilo k těm nadanějším.V pěti plynně četl/a MMCH naučil se to opravdu sám,písmena jsme naučili my,ale jak skládat slabiky,to už mu tak nějak "docvaklo"/,sčítal a odčítal do 100 a stále ležel v encyklopedíích/v geologii a znalosti lidského tělo už ho nestíhám/.Nepřišel mi ale tak geniální,abych ho vyčlenila z kolektivu školkových kamarádů a nastoupil do běžné sídlištní základky.S paní učitelkou byla celkem řeč,takže četl pro třídu,dostával úkoly navíc a nudil se jen přiměřeně.KOncem druhé třídy jsem o jazykovce,kam odešli ti nadanější ze třídy ani na okamžik neuvažovala,protože jestli synek něco upřímně nenáviděl,tak angličtinu :-(
Bohužel je teď ve třetí třídě sloučili,rázem jich není 16,ale skoro 30 a nová paní učitelka miluje vycpané děti.Syn je stále premiant,ovšem s napomenutím ve čtvrtletí za zlobení/chápejte-houpání na židli,cvakání propiskou,zírání z okna/.Když jsem se pí.uč.pokoušela vysvětlit,že se pouze nudí,bylo mi řečeno,ať nekritizuji její výchovné metody.....no comment.Nebudu to teď v pololetí hrotit,ale do čtvrté třídy nastoupí určitě do jiné školy v okolí,která bude jeho potřeby respektovat/už mám jednoho favorita a dojíždět bude jen kousek/ a pokud mu nadání vydrží,problém vyřeší osmileté gymnázium.
Abych to uzavřela,po dnešních zkušenostech,už bych hledala specializovanou třídu pro nadané.
Předchozí