Souhlasím, právě proto, že toho ví často víc v nějakém zájmu si možná nemají o čem mluvit s těmi méně nadanými a to zlobení a nudění ve škole je tím pak taky dáno. Copak děláte vy dospěláci někdo na nudné poradě v práci....? Plně souhlasím s tím, že pokud je na něco nadání má se to podporovat.U syna jsme zpozorovali nadání na matematiku a eletrotechniku a už má třetí stavebnici Voltíka. Když v 6 letech dostal tu první, rozbalil ji a bleskově poskládal el.obvod bez jakéhokoliv návodu. Bylo by super, kdyby byly základní školy třeba zaměřené na matematiku, fyziku nebo na přírodopis, biologii nebo chemii to podobně jako jsou jazykovky nebo sportovně zaměřené třídy. Našel by tam spolužáky podobně zaměřené a podobně zdatné. My tady sice máme asi 17 Zš taky jazykovku i sportovní, ale nic víc a to je asi ta chyba. Pokud nemá dítě nadání na jazyky, což naše obě děti moc nemají, ale jsou technicky zdatné neměli šanci ani na gymnázium, byly tam přijímačky z matematiky a z češtiny, a body z češtiny nám chyběly, přesto, že body z matematiky byly skoro nejlepší ze všech....jako rodiče ho podporujeme v tom v čem se nám jeví chytřejší a nadprůměrný. Kdyby to byly jazyky podporovaly by jsme jej v nich a dali jej na jazykovku. Pokud má dítě nadání bude patrně i spokojené, pokud se tomuto i třeba jako koníčku bude věnovat. Chtělo by to víc různých možností kroužků než jen spousty jazykovek.
Předchozí