Zasjaj, všechno se dá zkazit...
Já jsem si právě myslela, že mě čekají logický problémy, problémový úkoly... mám hodně ráda geometrii...
Něco se teda našlo, ale bylo toho minimum.
Když jsme dělali třeba výrazy, nikdo se nenamáhal s náma ty věci odvozovat a řešit jakej mají vůbec smysl - prostě jsme dostali sadu vzorečků k naučení zpaměti a pak příklady k procvičování. Pořád jsem čekala nějaký situace, kde to budu moct uplatnit - třeba aspoň nějaký slovní úlohy a nic nepřišlo. Ono i v přijímačkách na gympl pak jsou jen sady příkladů a škola chce mít lavn hodně přijatých, aby se tim mohla prezentovat.
To samý na vejšce - jestli Ti něco říkají algebraický struktury s jednou či dvěma binárními operacemi - já chápu princip, jsem schopná třeba poznat, že jde o grupoid, ale na dotaz k čemu nám to bude jsem se dozvěděla, že musíme rozvíjet svoje logický myšlení a v reálu to vypadalo tak, že pro určení jednotlivých vlastností jsme se učili vyplnit tabulku podle vzorečku, kterej jsme se opět měli jen naučit zpaměti. Přitom u věcí jako komutativnost, nebo asociativnost by nebyl problém říct "Co to znamená u konkrétního jednoducháho příkladu víte, tak zkuste vymyslet, jak se pozná z tabulky nebo jak se vypočítá u něčeho složitějšího." Většina lidí by ten vzoreček hravě vymyslela, ale učitelce by to holt ubíralo čas - radši nám je všechny naservírovala a Naučte se seznam, zítra z něj zkouším...
A já mám velkej problém dělat něco, u čeho nemám prostor se do toho ponořit.
Předchozí