Leo,
tak v tomhle systému jsem učila - třídy byly přerozdělené podle prospěchu... sice se daly děti přeřazovat z třídy do třídy, ale bylo to velmi neflexibilní. A můžu ti říct, že učit v té horší třídě bylo peklo. Ony ty děti byly hodné - seděly a koukaly na mě... ale vykřesat z nich nějakou iniciativu, odpověď nebo snahu bylo velmi těžké - přišlo mi, že tyhle děti to pak "vzdaly" - prostě jsou blbé, tak se snažit nemusí, školu si odsedí a ať si úča vpředu třepí pysk jak chce, oni se nehnou... Ano, stihla jsem s tou lepší třídou toho víc, ale s tou druhou zase mnohem míň, opravdu sotva osnovy - a přišlo mi to zase nefér vůči těm dětem, které ani nebyly ve stimulujícím prostředí a kterým podle mě chyběla zcela motivace k nějaké snaze (to, že v pololetí je možná teoreticky někdo někam přeřadí - to motivace není).
Asi by se mi víc líbil systém, kdy děti pracují ve skupinkách, v každé hodině jinak, jak je zrovna potřeba nebo jak se to hodí - buď ve skupinách dle "výkonosti" (tj. jedna skupina může číst Harryho Pottera v originálu a druhá se učit základní fráze, protože jsou prostě začátečníci), jindy skupiny namixované - aby se ti pomalejší mohli trochu zúčastnit nějakého zajímavého dění a byli vytaženi z letargie.... je to určitě šílený záhul na přípravu a nervy učitele - ale JDE to - a podle mě přínosnější, než natvrdo dělit děti na "ty blbce" a "ty dobrý"...
Předchozí