Naše Majda je taky říjnová a šla do školy v 5 (už jsem se zmínila výše v jiné reakci).
PPP nás od toho zrazovala. Sice uměla vše, co má dítě k nástupu do školy umět, ale abychom jí prý nebrali dětství. Takže jsme v době zápisu (únor) rozhodli do školy nejít. Jenže v dubnu už nám bylo jasné, že školka už jí níc nedá, že se tam nudí a "neroste". Navštívili jsme tedy psycholožku, která nám školu vřele doporučila. Byl to risk, vyšlo to. Škola nám naštěstí vyšla vstříc.
Ale taky jsem viděla dítě diagnostikované jako nadané, které se ze školy po dvou měsících vracelo do školky, protože to prostě nezvládlo. To je špatné hlavně pro něj.
Obecně kluci dozrávají pomaleji, spíš bych to neuspěchala. Ale jen ty sama můžeš odhadnout, kolik toho zvládá.
První třída je po školce přeci jen náročná. Magda četla a počítala bez potíží, zato psaní byl boj, užili jsme si, i když je prokazatelně velmi inteligentní.
Předchozí