Taky bych ráda něco podotkla: za prvé, proto pan doktor Mertin napsal slovo dril do uvozovek, aby bylo jasné, že to nemyslí až tak doslova. A dril není memorování, je to ono neustálé opakování, ať už faktů, nebo činností.
Jak by se člověk jinak naučil hrát na hudební nástroj?
Jak by se naučuil ty cizí jazyky? Když už tu padla ta ruština...já už jsme ji nezažila, ale měla jsem na gymplu angličtinu a francouzštinu. angličtinu "moderně", samé projekty, divadla, žádné známky, jen body za tresty....doteď nemám páru o gramatickém systému, i když dobře rozumím,mám takovou intuitivní zanlost, ne systematickou... ale když za mě má rychle vypadnout věta.... zato francouzštinu jsme drilovali postaru, hezky každý gramatický jev tak dlouho dokola v různých obměnách, až nám tzv. "přešel do krve". dodnes umím přeložit "kdybych to byl býval věděl, tak bysem sem nechodil"... :)
Když jsme učila angličinu mna prvním stupni ZŠ, věděla jsem, že bez drilu to nejde. NMa začátku jsou to vlastně slovíčka a zas a jenom slovíčka, hráli jsme na ně různé hry, pořád dokola, zepředu, zezadu, s obrázky, výslovnost taky pořád dokola...ale efekt byl skvělý, děcky to hrozně bavilo a slovíčka mrskaly (ty děti) naprosto skvěle a věřím, že je budou umět nabvždy. Já je taky ovládám doteď, ty, co jsem je učila, na gymplu mi tenhle druh drilu prostě chyběl, paní profesorky věřila, že se nás ty slovíčka tak nějak "chytnou" sama...jo, něco jo, ale nad dril v tomhle směru prostě není...
Předchozí