Já si myslím, že každý představuje pod pojmem "hlavně osobnost" něco jiného. Někdo ignorování chování dítěte a povolení čehokoliv, někdo zase v tom, že vidí dítě jako jednotlivce, který přichází z určitého prostředí a kterého je třeba v první řadě poznat. Ten tvůj "zanedbaný tréning" může být dejme tomu dobrá věc, ale způsob, jakým to popisuješ zní sektářsky a leze mi z toho mráz po zádech. Děti se musí brát jako individua a to nejen ve škole, ale i doma, pokud máme dětí více. Některé jsou klidné od narození, kam je posadíš, tam je najdeš, spolehlivé, bezproblémové. Některé jsou vznětlivé a tvrdohlavé. Ale ne nutně zlé.
Učitelé nemají prostor poznat své vlastní žáky, jsou přetížení a žáků mají na starosti moc. Není divu, že tolik případů týrání unikne jejich zrakům. A pokud by na to všichni učitelé nahlíželi tak, jako někteří přispěvatelé, ještě by některým těm dětem přidali, aniž by se ptali po příčinách.
Předchozí