Ano, to se jedná o mediaci, alternativní způsob výkonu trestu, kdy se poškozený a viník dohodnou skrze prostředníka-mediátora na výši odškodného. Existují další alternativní způsoby trestu, určené především mladistvým pachatelům (15 až 18 let). Např. veřejnoprospěšné práce s probačním dohledem a pokud je pachatel neodpracuje tak jde do výchovného ústavu. Já myslím, že se doba zlepšuje a pracuje se jak s oběťmi tak s viníky. Já bych ty viníky tolik nesoudila, bohužel jsou odrazem naši často konzumní společnosti a pocházejí z nefunkčních rodin a třeba jsou i oni doma někým týrani, či zneužíváni. Stačí si trochu prostudovat problematiku CAN, identifikace s agresorem je bohoužel jeden z obranných mechanismů tohoto týrání.
Myslím, že pokud se děje šikana ve školách, tak by se s ní mělo také něco dělat v rámci školy. Je to v zájmu především dané školy, vždyť na které škole mají dnes metodika primární prevence, jaké programy proti šikaně škola využívá? Metod co dělat, aby šikana v kolektivu nenastala existuje spousta, bohužel školy tuto problematiku často odsouvají a o prevenci se nestarají, potom dojde k průšvihu a to už je pozdě. V některých západních zemích mají v každé třídě boxovací pytel k uvolnění napětí, procento šikany v těchto školách je výrazně nižší. Viděli jste někde box. pytel v české škole? Přitom jsou to často velmi jednoduché věci, kterými se dá proti šikaně bojovat. Bohužel škola dává odpovědnost rodičům a rodiče zase škole a nestará se nikdo.
Předchozí