| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat názor k článku Mezi námi děvčaty…

No hurááá! :-)

Ne že bych tady tedy nečetla i jiné příspěvky, se kterými se mohu ztotožnit (třeba výjimečně Mystik)... už jsem to psala výše, ale musím souhlasit s těmi, kteří v autorčině chování vidí styl komunikace (a příjemný), nikoliv prvoplánovou manipulaci s tupcem. Co je manipulativního na to, že se člověk klidně i v 50 naučí v klidu novým věcem ? Mě přijde naopak smutnější stav, kdy se zakonzervuju na své domnělé dosažené dospělosti (nic mě už neuč, jsem hotový člověk) - dle mě spíš zabedněnosti. Já jsem si teda "hotového" člověka nevzala, ani on si nevzal "hotovou" ženu. Nějak jsem "hotově" neměla zmáknutou péči o dítě, výchovu, domácnost atd. Dokonce jsem chodila i do kurzů (předporodních, nikoliv péče o domácnost:-) Stále se něco učím. Čtu, pozoruju, studuju, dělám. Manžel to samé. Přece ho nepošlu do kurzu vytírání podlahy, pokud to neumí. Ukážu, vysvětlím, poděkuju a je to. Někdo se navíc usměje, zaflirtuje (tleskám! Upřímně, já už to snad ani neumím :-). Je to UČENÍ a to potřebujeme všichni a celý život. Je troufalé od 30-ti letého člověka blábolit cosi o tom, že je "hotový člověk". Vás matky učily leštit podlahu? Mě ne. Vařit? Mě ne. Pečovat o dítě? Mě ne. Něco jsem se naučila sama, něco od jiných. Vařit od manžela. Chválí mě, děkuje a nikdo z nás nemá pocit, že žije s tupcem. Nejsem hotová, i když jsem překročila třicítku.

Mě naopak přijde, že spousta pisatelek má jakýsi vnitřní dojem, že žije s tupcem, protože buď nemusí dělat nic, nebo s ním mluví jako s dítětem (krátké věty, požadavky, bez cukrbliků - tak mluvím se svými synky... aby to pochopili:-). Ale říkají tomu rovnoprávnost.