Re: speciální x normální školka
Pěkný článek,autorka mi píše z duše,též jsme letos zvažovali do jaké školky dcerku zapsat-zda do speciální pro sluch.postižené,nebo běžné MŠ. Dcerka je neslyšící,po operaci kochleár.implantátu.Začíná říkat první slůvka(v lednu jí budou 4roky).
Nakonec nám vyšla vstříc ředitelka běžné MŠ,vybrala třídu se 2učitelkami,které byly jako vyvolené-že zkusí poprvé za své praxe pracovat s neslyšícím dítkem,které používá znaky a mluvená slova teprve začíná zkoušet.
Musím říct,že jsem měla velký strach,jak ji přijmou děti ve třídě,jak zvládne dcerka osamostatnění se,no začíná se to vyvíjet příznivě.Už mohu dcerku nechávat i samotnou(sice se to neobejde bez pár slziček),ale už má ve třídě hodně kamarádek,které moc a moc pomáhají.
Souhlasím s příspěvky,které hodnotí integraci pozitivně i z druhé strany,tedy jako rodičů zdravých dětí,které mohou zažít díky školce i nové zkušenosti při navazování vztahů s postiženými dětmi. Pokud to poznají už od MŠ,nebude jim to při dalším vzdělávání a nakonec i v dospělém životě potom připadat zvláštní(ať už jde o jakékoli vybočení od normálu),budou chápat některé věci, které třeba ostatní bez takové zkušenosti nepoznají.
Samozřejmě se musí vše brát individálně,ale myslím si,že zkusit se to může a pokud to nepůjde,tak lze dohodnout vždy přeřazení i do spec.školky - jakmile to nese víc problémů,než přínosů.
Odpovědět