14.2.2014 8:26:37 Filip T.
Re: Diskuse
Za mně třetí hodina tělocviku není myšlenka od věci, zvlášť pro menší děti koncem týdne, proč ne. Ale ne tělocvik ve stylu: nástup, rozcvička, dneska si dáme skrčku, postavte se do řady... ani organizovaný tělocvik. Prostě protažení, prohřátí, uvolnění - ale na to máme pedagogů, že by je na prstech ruky spočítal.
S obezitou víc zacvičí zákaz automatů se sladkostmi, fast-foody a limčami ve školách, plus nový (a volnější) nutriční rámec povinného jídelníčku.
Pokud jde o rychlé reformy škrtem pera, hlasuju pro zásadní omezení domácích úkolů. Nemálo dětí by si udělalo denně vlastní hodinku tělocviku místo psaní úkolů. Jasně, některé by sedly k počítači a doháněly počítačovou gramotnost, ale i tak, podle mne procvičování patří do hodiny, aby na ně byl čas, chce to omezit objem učiva, stejně je tam fůra cimrmanovských průtokových poznatků, a v učivu je tolik poznatků, že ani není dost času, aby se žáci učili znát vzájemné souvislosti mezi nimi, natožpak aby se učili aktivně takové souvislosti vyhledávat. Úkoly ve smyslu procvičování by se měly zadávat cíleně těm, kdo v něčem zaostávají nebo dýl chyběli, jinak jednou za čas úkol formou samostatné práce, to má smysl. Jinak ať mohou děti po příchodu domů hodit tašku do kouta, aby měla páteř možnost napravit to, co zkazila sezením v lavici.
Odpovědět