Školou zkažení
Tady se řeší problémy naprosto s minimálním úsilím.
Děti nejsou dostatečně stimulovány k tomu aby se učili, učení je pro ně naprosto nezáživné. Minimální úsilí u dítěte posílit jeho přirozený zájem, naopak se učitelé zaměřují na to, co dětem NEJDE. Nestudovala jsem složitou psychologii - tohle je prostě můj názor.
Chápu, že se děti MUSÍ naučit základy od každého trochu, ale ta motivace k tomu je negativní - musíš se učit, jinak budeš mít špatné známky. Ne, můžeš se učit, protože A) učení může být i zábava (gramatika - čtením zajímavých knížek - místo nekonečného doplňování i/ý.. atd.) a B) Tuhle informaci opravdu můžeš zúročit v životě.. (ale to by se ve škole muselo učit opravdu něco užitečného)...
S pohybem je to stejné... České školství nám tvrdí, že 2 h pohybu týdně jsou v pořádku - a nejsou - 2 hodiny denně, by bylo mnohem adekvátnější, ale to by se děti nesměly nutit sedět ve třídě, kde se učí něco, co opravdu už nikdy nevyužijí... A pohybem nemyslím houpání se na kladině a drilování v tělocvičně - myslím opravdu zdravý/různorodý pohyb, který je zaměřený i na správný rozvoj pohybového aparátu.
Vím, že to zní, jako kdyby škola měla suplovat rodičovské povinnosti, ale v dnešním světě tomu prostě tak je. Děti ve škole tráví absolutní většinu svého dne (v bdělém stavu). Školy by se tomu měly maximálně přizpůsobit, resp. naše vláda by se musela zajímat o něco jiného než SVÁ KORYTA a starat se také o své budoucí voliče...
Odpovědět